Wimdu Terms and Privacy

Termos e condições

Termos e Condições Gerais (TCG) para usar a plataforma online wimdu.com

(Última versão atualizada)

  1. Âmbito, alterações nos Termos e Condições Gerais
    1. Os Termos e Condições Gerais (TCG) abaixo se aplicam ao uso do site www.wimdu.com.br (como: "site"). Esse é um serviço da Wimdu Ltda. ("Wimdu" ou "nós").
    2. "Usuários" nos Termos e Condições Gerais são pessoas físicas e jurídicas, que tenham se registrado, e cujos registros tenham sido aprovados pela Wimdu.
    3. A Wimdu oferece o uso de sua plataforma, particularmente o uso de sua base de dados, com base apenas nesses Termos e Condições Gerais.
    4. Ao registrar-se ou fazer uso de nossos serviços, usuários consentem com a validez de tais Termos e Condições Gerais.
    5. A Wimdu reserva-se o direito de alterar os Termos e Condições Gerais efetivas para o futuro, caso um ajuste seja necessário por razões econômicas ou legais. As alterações não farão parte do acordo até que o usuário consinta com tais alterações. Será suficiente para esse propósito que a Wimdu enviará a nova versão de Termos e Condições Gerais para o endereço de email que o usuário forneceu. Se o usuário não contradizer as alterações nos Termos e Condições gerais dentro de uma semana, consentimento será considerado concedido.
    6. Conflitos originados quanto aos termos e condições do usuário não terão efeito (ponto 2,5 não obstante), mesmo em caso da Wimdu não os contradizer.
  2. Executado pela Wimdu, executado por provedores
    1. A plataforma é um mercado online onde usuários podem oferecer e alugar apartamentos, casas, quartos e outros tipo de acomodações ("acomodações").
    2. Em www.wimdu.com.br, a Wimdu fornece uma plataforma onde ususário podem se comunicar entre si e concluir acordos. A Wimdu em si, não oferece nenhuma acomodação; apenas age como uma intermediária para a conclusão de acordos entre usuários.
    3. Locações são feitas exclusivamente entre o usuário fornecedor da acomodação (provedor) e o usuário alugando a acomodação (locatário). A Wimdu em si não toma parte nas locações estabilizadas entre os usuários do site. No entanto, a Wimdu tem o direito de agir como representante do provedor, com autoridade de fechar acordos, e fechar acordos em seu nome. No entanto, os provedores e locatários são responsáveis por cumprir sua obrigações contratuais. Em caso de inadimplência, deverá ser negociado entre usuários. Para esta finalidade, A Wimdu salvará e transmitirá os dados do contrato para ambas as partes.
    4. A Wimdu não examina a legalidade, exatidão ou completude das ofertas ou do conteúdo do usuário. Tais não representam as opiniões da Wimdu, que não será responsabilizada por ofertas ou conteúdo de terceiros.
    5. Provedores podem aplicar seus próprios termos e condições quanto à acomodação que estão alugando, desde que tais não interfiram nos Termos e Condições Gerais da Wimdu.
    6. Provedores e locatários são responsáveis pelo conhecimento das normas de direito público, incluindo as leis locais em referência à locações.
  3. Registro, realização do contrato do usuário, declaração contratual
    1. Para carregar uma oferta, faz-se necessário um registro. Registros são gratuitos e requerem que o usuário aceite os Termos e Condições Gerais da Wimdu. O acordo entre o usuário e Wimdu surge no recebimento da confirmação de inscrição, que será encaminhado para o e-mail fornecido pelo usuário. Não há nenhuma reivindicacão para a conclusão de tal acordo.
    2. O registro está disponível apenas para pessoas físicas, jurídicas e parcerias, que são total e legalmente competentes. O registro de uma pessoa jurídica ou parcerias deverão ser feitas somente por uma pessoa física, com o poder de representação, e que deverá ser nomeada. Somente pessoas singulares poderão ter uma conta de usuário (ex: não casal, ou famílias).
    3. Ao cadastrar-se, o usuário se compromete à fornecer informações precisas, atualizadas e completas, como requerido pelo formulário de inscrição, particularmente primeiro e último nome, endereço atual, um endereço de e-mail válido e, quando preciso, o nome da empresa e um representante autorizado. Os dados deverão estar sempre atualizados. Não é permitido múltiplos registros, feitos com nomes diferentes. Ao se cadastrar, o usuário escolhe um nome para fazer o login, e uma senha. O nome no login não poderá ser um e-mail ou endereço de Internet, e não deverá violar direitos de terceiros - particularmente direitos de marcas ou nomes - e não deverá transgredir os limites dos bons costumes. Depois de feito o registro, o usuário receberá uma senha e um nome para poder acessar sua conta.
    4. O usuário poderá receber declarações contratuais em seu e-mail.
  4. Obrigações do usuário, conta do usuário, integridade do sistema
    1. O usuário é exclusivamente responsável por todo o conteúdo que ele ponha na plataforma. Em sua relação com a Wimdu, ele concorda em não postar nenhum conteúdo ilegal, e abster-se de ações que violam as leis.
    2. O provedor é responsável por garantir que a acomomodação que oferece seja descrita correta e completamente. Ele deverá fornecer a informação nos campos obrigatórios, para que a acomodação assim como a oferta sejam descritas com precisão suficiente. No mais, o provedor é livre para estipular condições adicionais como quantidade de algum depósito, custo da limpeza final, opções de cancelamento, etc. As varias políticas de cancelamento que poderão ser concordadas estarão disponíveis dentro de políticas de cancelamento. O usuário aceita manter a informação em sua conta em dia e precisamente o tempo todo ex: corrigir imediatamente no caso de mudança. Uma conta do usuário não pode ser transferida.
    3. Os perfis são de uso único e exclusivo do usuário, ele deve manter a sua senha em segredo.
    4. O usuário é responsável pela Wimdu por todas as ações realizadas usando sua conta do usuário, a menos que o usuário não seja responsável pelo uso indevido de sua conta.
    5. Uma vez que usuário esteja ciente de que terceiros têm acesso aos seus dados, ou de alguma outra forma tiveram acesso à sua conta do usuário, ele deverá notificar a Wimdu imediatamente. A Wimdu deverá bloquear a conta do usuário até que tal situação tenha sido esclarecida.
    6. Cada usuário deverá verificar a identidade de seu respectivo parceiro contratual. A Wimdu não é responsável pela precisão da informação do contato do usuário postado na plataforma.
    7. O usuário compromete-se a criar seus sistemas e programas em conexão com o uso de oferta Wimdu de uma forma que garanta que a segurança, integridade e disponibilidade dos sistemas criados pelo Wimdu para prestar os seus serviços não sejam afetados. Os usuários não devem bloquear, reescrever, ou modificar o conteúdo gerado pela Wimdu ou interferir com a oferta da Wimdu de qualquer outra forma que contraria a finalidade do contrato de usuário. Wimdu tem o direito de definir as medidas necessárias de acordo com a secção 12, assim como é necessário garantir a integridade do sistema da Wimdu ou de terceiros.
    8. Usuários não deverão usar endereços, dados de contato ou endereços de e-mail que foram obtidos com o uso do website para qualquer outro propósito que não seja comunicação contratual. Particularmente, esses dados não deverão ser repassados para pessoas não autorizadas ou usados para mandar propagandas, a não ser que o usuário em questão tenha expressamente concordado com antecedência.
    9. O usuário não deverá mandar spam pela plataforma. Qualquer spam ou ação semelhante de assédio para outros usuários ou terceiros é extreamente proibido.
    10. Cada usuário é propriamente responsável por arquivar qualquer informação que possa ser vista no website e salva pela Wimdu que seja requerida para fins de preservação de evidência, contabilidade, etc, em um meio de armazenamento independente da Wimdu.
    11. No caso de um usuário violar os Termos de Compromisso Geral, a Wimdu tem o direito de usar seus direitos virtuais. A Wimdu pode excluir o usuário em questão de usar seus serviços, deletar os conteúdos usados por ele, ou usar outras medidas declaradas na seção 12. Wimdu tomará medidas legais para exercer seus direitos legítimos à tolerância e compensação,
  5. Gestão de conteúdo e direitos
    1. No âmbito de funcionalidade do site, provedores poderão apresentar a potenciais locatários usando uma variedade de meios de comunicação. Certas regras devem ser respeitadas para garantir que os variados meios de comunicação sejam legalmente usados, para que nem a Wimdu nem seus usuários possam ser responsabilizados. Essas regras derivam, por exemplo, de leis que protejam direitos autorais e marcas, além desses Termos e Condições Gerais.
    2. A Wimdu salva para o usuário o conteúdo de multimidia carregado por ele (imagens, texto, etc) ou meramente providencia o necessário espaço de memória e acesso a tal mídia. Os próprios usuários são, portanto, unicamente responsáveis pelo conteúdo multimídia que carregam no site da Wimdu, e indenizar a Wimdu contra todas reivindicações de terceiros resultante de tal mídia. Particularmente, tal indenização também inclui os custos de acusação e defesa legal adequada.
    3. Usuários deverão portanto garantir que os conteúdos carregados não violem as leis aplicadas, ou provisões legais, bons costumes, ou particularmente direitos de terceitos (direitos de nomes, personalidade, autorais, proteção de dados, etc.). Em especial, usuários se comprometem a não carregar conteúdos que violem os termos do Strafgesetzbuch (SGB – Código Penal Alemão) ou o the Jugendmedienschutz -Staatsvertrag (JMStV – Tratado alemão interestadual em Proteção dos Menores na Mídia). O usuário também se compromete a não utilizar conteúdo que seja pornográfico, glorifique a violência ou perseguição racial. Isto também se aplica ao envio de e-mails e outros meios eletrônicos de comunicação da plataforma.
    4. Ao fazer upload de conteúdo multimídia, o usuário transfere a Wimdu um direito de uso livre e irrevogável que podem ser sublicenciado ao conteúdo multimídia colocado pelo usuário. Em particular, o direito de utilização inclui processar o conteúdo muntimídia para os fins do site e para torná-los disponíveis para o p+ublico offline, na forma impressa ou eletrônica, por uma conexão a cabo ou wireless, de tal maneira que se faça acessível para membros do público nos lugares e horários de sua escolha. incluindo a reprodução em seu receptor escolhido que permita acesso à internet, particularmente em computadores portáteis ou não, e celulares tais como smartphones, tablets e equipamentos similares.
    5. O conteúdo oferecido através da Wimdu é protegido por direitos autorais. O site é geralmente acessado e utilizado por uma pessoa física usando um navegador. É proibido o uso de tecnologias como web spiders, crawlers ou similares com fins que não sejam apenas a indexação do conteúdo, mas também o acesso em massa, e o armazenamento do conteúdo da plataforma. Isso também se aplica, particularmente, à tecnologias que permitam a captura de tela e outros serviços terceiros.
    6. Caso tais proibições e diretrizes do Termo de Condição Geral sejam violadas, Wimdu tem o direito de recusar a aceitação de conteúdo, tal como deletar e bloqueal conteúdos, assim como páginas que liguem a tal, imediatamente. Em tais casos, o usuário não tem direito ao restauramento de seu conteúdo miltimidia no site, ou a liberação de seu perfil deletado.
  6. Disponibilidade e alteração do site
    1. O usuário não tem reividicação legal para uso permanente do site. Particularmente, a Wimdu não precisa assegurar que o site esteja disponível ou possa ser acessado o tempo todo. No entanto, a Wimdu se esforça para manter o funcionamento do site com o menor número de interrupção possível, e para continuar a funcionar em conformidade com os requisitos dos usuários.
    2. Se necessário, em termos de segurança, integridade, limite de capacidade ou realização de medidas técnicas, a Wimdu poderá restringir temporariamente o uso do site. Em particular, a Wimdu considerará o interesse dos usuários, e os notificará com antecedência.
  7. Responsabilidade de terceiros sites
    1. Páginas do site podem incluir links para outros endereços onlines, mantidos por terceiros, e que conteúdo é desconhecido pela Wimdu. Wimdu oferece meramente o acesso aos sites, sem se responsabilizar pelo conteúdo. Os links para sites de terceiros servem apenas para facilitar a navegação. A Wimdu não compartilha das opiniões expressas nos sites de links, e por este meio se distancia de todo o conteúdo em todos os websites que possuem um link em sua plataforma.
    2. Os proprietários das páginas aos que o Wimdu conecta são os únicos responsáveis pelo conteúdo e bens ou serviços oferecidos.
  8. Processo de reserva, pagamento e nota fiscal
    1. Ao anunciar uma acomodação no site da Wimdu, o provedor estará emitindo um convite para apresentação de ofertas. Outro usuário poderá enviar uma oferta para alugar essa acomodação. A acordo surge se o provedor aceitar tal oferta em um prazo de 24 horas, de forma pretendida pela Wimdu. Caso contrário, o outro usuário não terá mais ligação com tal oferta.
    2. São considerados cancelamentos as retiradas antes do check-in planeado. Uma das opções mostradas na Política de Cancelamento podem ser acordadas. Reembolsos exigidos como resultado serão pagos pelo Wimdu para o usuário, usando o mesmo canal escolhido por ele, de acordo com a seção 8.4.3.
    3. O provedor deve garantir que:
      1. a descrição das acomodações e as imagens usadas não violam a lei ou direitos de terceiros, e estão relacionadas apenas com a acomodação ofertada.
      2. acomodação reservada com sucesso é indicada de acordo.
      3. informações inseridas não constituem refêrencias à conteúdos de terceiros.
      4. ele cumpre com as normas de direito público, em especial das obrigações de direito de factoring, pagamento e impostos, o que também pode incluir qualquer obrigação decorrente de vendas a lei fiscal ou obrigações fiscais indiretos. O provedor será o único responsável das obrigações e deveres do conteúdo oferta. Wimdu tem o direito de verificar a oferta dos usuários e pedir provas correspondentes.

    4. O processo de pagamento será efectuado nas seguintes disposições:
      O acordo surge por meio de um valor total mostrado no final da reserva. Este consiste da renda e da taxa de processamento, que compreende uma componente de administração e um componente baseado na propriedade determinada pelo aluguel. Após a reserva ter sido feita, Wimdu notifica os usuários de seu conteúdo e do preço total. Wimdu tem o direito de alterar o montante das taxas de processamento a qualquer momento. Isto não se aplica aos contratos de arrendamento já celebrados. O provedor será notificado do valor da taxa de processamento por e-mail em tempo hábil, juntamente com o inquérito de reserva. O inquilino deve pagar o preço total apresentado na reserva, possivelmente em várias prestações, por meio do canal escolhido no processo de reserva. Wimdu recebe o dinheiro do inquilino em nome do prestador e segura para o provedor em conta de depósito não-remunerado. Se for bem-sucedida de cobrança de dívidas, o inquilino tem de reembolsar todos os custos adicionais. Isto não se aplica se o inquilino não é responsável pelo fracasso de cobrança de dívidas. No final do processo de reserva, o inquilino instrui Wimdu para transferir a renda para o provedor de 24 horas após o início de sua estadia na casa alugada. Se o uso do alojamento não é transferida para o inquilino como por acordo contratual, o inquilino tem o direito de revogar esta instrução para Wimdu. Instruções aos Wimdu deve ser revogada imediatamente afirmando motivos e usando o formulário de contato. O prestador deve satisfazer a sua obrigação de pagar a taxa de processamento para Wimdu por meio de Wimdu transferir esse da conta de confiança para o seu, para que o provedor não tem que fazer quaisquer pagamentos adicionais. Os usuários podem compensar as taxas de processamento Wimdu contra recebíveis somente se estes são devida e legalmente estabelecida ou são incontestáveis. Recebíveis não pode ser transferido a terceiros.
    5. No pedido, o fornecedor deve emitir o inquilino com uma factura do preço total. No pedido, Wimdu vai emitir o provedor com uma fatura para a taxa de processamento, embora isso seja mostrado sem impostos sobre vendas ou similares impostos indirectos em conformidade com as disposições da lei tributária, a menos que expressamente indicado de outra forma nestes regulamentos.
    6. A menos que Wimdu é notificado o contrário, é contestavelmente assumido que o provedor atua em uma capacidade de negócios e está ciente de suas obrigações tributárias resultantes (vendas) e satisfaz estas conformidade. Wimdu tem o direito de exigir provas correspondente da capacidade do fornecedor de negócios.
    7. O provedor reserva-se o direito de cobrar, adicionalmente, outros custos com base no consumo e utilização (em especial: electricidade, água, aquecimento). O provedor deve informar o inquilino que ele tem um direito básico de cobrar esses custos antes de concluir o acordo. Tais custos não são tidos em conta no cálculo da taxa de processamento. Isto também se aplica a qualquer depósito de segurança.
    8. Os vouchers proporcionados pelo Wimdu podem ser usados unicamente pelos locatários em um prazo determinado. Os locatários não receberão nenhum pagamento.
    9. Usuários estão proibidos de contornar a reserva acima e processos de pagamento, em particular o processamento taxas.
  9. Depósito de segurança
    1. O provedor tem o direito de cobrar um depósito de segurança em sua oferta. Se um provedor exige um depósito de segurança do inquilino no dia da chegada, a informação correspondente sobre o valor do depósito de segurança eo método de pagamento já deve ter sido mencionado na oferta. O montante da caução deve ser estipulado antes da reserva. Também deve ser esclarecido com antecedência quando o montante deve ser pago (por exemplo, três meses antes da chegada, em dinheiro na chegada).
    2. Se o provedor não mencionou o depósito de segurança quando anunciou sua acomodação, mas exige um depósito de segurança em um momento posterior e que o inquilino não concordar, o que constitui uma recusa de tornar o desempenho do fornecedor no âmbito do contrato acordado. Em tais casos, Wimdu reserva-se o direito de cancelar a reserva e para carregar o provedor uma taxa de cancelamento.
    3. Wimdu não é responsável pela administração de depósitos de segurança ou por quaisquer reclamações afirmadas pelo provedor.
  10. Sistema de comentários (depoimentos)
    1. A plataforma permite aos usuários dar depoimentos mútuos após a prestação do serviço. Esses comentários têm a finalidade de transmitir uma maior confiança aos usuários. Estes comentários não são filtrados pelo Wimdu.
    2. Usuários se comprometem a fazer apenas afirmações verdadeiras em comentários que enviarem e para cumprir com as disposições legais. Os comentários expressos pelos usuários não devem violar direitos de terceiros, em direitos de personalidade específicos. Eles devem ser objectivos e não deve conter críticas difamatórias.
    3. Qualquer utilização do sistema de revisão contrário à finalidade do sistema de revisão é proibida. Em particular, os usuários estão proibidos de emitir opiniões sobre si próprios ou para terceiros organizando para deixar a informação seja conhecida em opiniões que não está relacionado com a liquidação do contrato subjacente, e são proibidos de usar revisões para qualquer outra finalidade que não a apresentação no site.
    4. Wimdu não interfere no sistema de avaliação, sem motivos justificáveis​​. Comentários emitidos serão alterados nem removidos por Wimdu ao menos que a Wimdu seja legal e especificamente obrigada a fazê-lo. Comentários não podem ser alteradas depois de terem sido publicado. Eles são salvos permanentemente no perfil de um usuário e podem ser vistos por todos os usuários. Wimdu tem o direito de adicionar notas a uma revisão, se esta é útil para o esclarecimento e uma melhor compreensão da análise em questão. A única vez que a Wimdu irá publicar uma review em nome do utilizador, é quando o anfitrião cancelar uma reserva. Nesse caso, uma review de uma estrela será automáticamente publicada na oferta.
    5. Se as revisões são abusadas por um usuário, Wimdu terá o direito de remover a revisão como uma exceção e tomar as medidas indicadas na secção 12. Isto aplica-se em particular se:
      1. a revisão deve ser removido por conta de uma decisão judicial executória contra quem emitiu a revisão;
      2. o comentário contém observações que são vulgar, obsceno, racista, não é adequado para menores de idade, ou criminalmente ofensiva;
      3. a revisão contém outra informações pessoais de outro membro, tais como nome, número de telefone, endereço ou e-mail;
      4. a revisão contém ligações não autorizadas ou scripts;
      5. se um usuário inadvertidamente postou um comentário negativo para o usuário errado, mas já corrigiu esse erro e atribuído o mesmo rever para o usuário correto;
      6. a revisão foi emitido por uma pessoa que não estava autorizado a fazer a reserva;
      7. o revuew vem de um usuário cuja conta de usuário foi bloqueada pelo Wimdu no prazo de 90 dias de inscrição. Isto não se aplica a contas de usuário que são bloqueados por falta de pagamento de uma taxa de processamento ou em situações onde os usuários são concedidos a oportunidade de resolver o problema e a conta de usuário é restaurado.

    6. Ambas as partes no acordo pode concordar em retirar um comentário que já foi emitido. O ponto de avaliação será removido e deixará de ser incluído no perfil de comentários.
  11. Duração, rescisão
    1. O contrato do usuário é celebrado por um período indeterminado.
    2. O usuário pode rescindi-lo a qualquer momento, sem aviso prévio. A declaração de rescisão para Wimdu na forma escrita (por exemplo, carta, fax, e-mail) é suficiente. Contratos do usuário com outros usuários que já tenham sido comprovados ou organizados não serão afetados pela rescisão do contrato. Isso se aplica de acordo com reivindicações para o pagamento de taxas de processamento já devidos.
    3. Wimdu can terminate the user agreement at any time with two weeks’ notice.
    4. Isso não afeta o direito de bloquear, o direito de rescindir por justa causa ou individualmente concordou direitos de rescisão do usuário. Em particular, Wimdu tem justa causa se:
      1. O usuário não cumprir com a obrigação de pagamento não meramente insignificante no todo ou em parte, apesar de ter sido enviado um lembrete com um prazo adequado;
      2. O usuário violar as suas obrigações ao abrigo destes Termos e Condições Gerais e não tomar medidas corretivas apesar de ter sido enviado um lembrete com um prazo oportuno. Um lembrete não é necessário se isso não é esperado para ser bem sucedido ou se a violação seja suficientemente grave que não seria razoável para Wimdu para manter o acordo. Além disso, a gravidade do delito também pode resultar do fato de que o usuário já foi avisado várias vezes por violações similares;
      3. Requisitos de lei, um tribunal ou uma autoridade oficial significa que o uso do plataforma não pode mais ser oferecida nesta forma;
      4. Wimdu interrompe sua plataforma ou atividades empresariais;
      5. processos de insolvência são iniciadas por ativos do usuário devido à falta de fundos.

  12. Medidas em caso de conduta ilegal e / ou conduta em violação do contrato por parte do usuário
    1. Se houver indicações específicas que um usuário está violando as disposições legais, os direitos de terceiros, ou os Termos e Condições Gerais ou se Wimdu caso contrário tem um interesse legítimo, nomeadamente em matéria de proteção dos seus usuários contra atividades fraudulentas, Wimdu pode levar um ou mais dos as seguintes ações sujeitas a rescisão sem aviso prévio:
      1. Emitir o usuário com um aviso;
      2. Excluir ofertas do usuário ou outro conteúdo;
      3. Restringir o uso do website do usuário;
      4. temporária ou permanentemente excluir (bloquear) o usuário do site;
      5. Concurso e cancelar contratos de arrendamento existentes no nome do fornecedor, sem levar em conta as políticas de cancelamento de outra forma aplicáveis​​, e rejeitar o usuário do ofertas para a conclusão de um contrato de locação em nome do provedor.

    2. Wimdu também leva os legítimos interesses do usuário em questão em consideração ao escolher essas medidas.
    3. Locações que já foram celebrados entre o usuário e os outros usuários não são afetados pela exclusão de uma oferta. Isso se aplica de acordo com reivindicações para o pagamento de taxas de processamento já devidos. Uma locação eficaz não surgir se Wimdu exclui uma oferta antes de ser aceito por um usuário.
    4. O Wimdu reserva o direito de bloquear um usuário em cada um dos seguintes casos, tendo em conta os interesses legítimos do usuário. O Wimdu tem o direito de bloquear um usuário quando:
      1. o usuário repetidamente recebeu críticas negativas no sistema de avaliação de acordo com o ponto 10 e deve ser bloqueado para proteger os interesses dos outros participantes no mercado;
      2. o usuário tenha fornecido informações de contato incorretas na sua conta de usuário, em particular um endereço de e-mail incorreto ou inválido;
      3. uma conta de usuário é transferida para outro local;
      4. o usuário prejudica significativamente outros usuários, especialmente se as suas propriedades estão danificadas, destruídas, roubadas, etc;
      5. existe justa causa devido ao risco semelhante e responsabilidade do usuário.

      6. um usuário mostra uma taxa de captação que é significamente mais baixa do que a taxa média e não se prevê uma melhoria.

    5. Depois que um usuário seja bloqueado permanentemente pelo Wimdu, ele não terá acesso à conta bloqueada nem depoimentos sobre o perfil. O usuário não poderá usar plataforma com outras contas nem se registrar novamente.
  13. A responsabilidade da Wimdu
    1. Wimdu é totalmente responsável pelos danos causados ​​com dolo ou por negligência grave pela Wimdu, seus funcionários ou agentes, por ocultação fraudulenta de defeitos, se a garantia foi expressamente assumida e por danos decorrentes de lesão à vida, corpo e saúde.
    2. Wimdu é responsável por outros danos apenas se resultarem de violação de um dever cujo cumprimento faz a boa execução do acordo possível e cujo cumprimento é regularmente confiança das partes no acordo. O seu dever de pagar uma compensação está limitada a tais danos considerados típicos para o acordo e previsível. Isso não afeta qualquer responsabilidade sob a Produkthaftungsgesetz (Lei de Responsabilidade por Produto da Alemanha).
    3. Como Wimdu não participa na relação contratual entre o locatário e o fornecedor, Wimdu não aceita responsabilidade por contratos de alojamento.
  14. Disposições finais
    1. Wimdu está autorizada a transferir seus direitos e obrigações sob este contrato, no todo ou em parte, a terceiros.
    2. Este acordo está sujeito apenas às leis substantivas da República Federal da Alemanha, com excepção da Convenção das Nações Unidas sobre a Venda Internacional de Mercadorias e direito internacional privado alemão.
    3. Se o usuário é um consumidor, na acepção do ponto 13 do BGB (BGB - Código Civil alemão), isso não afeta as normas imperativas de proteção ao consumidor em que o consumidor reside habitualmente.
    4. Se as disposições individuais destes Termos e Condições Gerais são ou tornar-se total ou parcialmente inválido, os outros Termos e Condições Gerais ainda são válidos. No caso de uma tal disposição de ser inválido, deve ser substituída por uma disposição legal.
    5. Todas as declarações a serem enviados em conexão com o acordo de utilização a celebrar com Wimdu deve ser emitido por escrito ou por e-mail. O endereço postal e endereço de e-mail de um usuário são aqueles que são indicados visto que os dados de contato atuais na conta de usuário do usuário.
    6. Wimdu LTDA contratou sua subsidiária Wimdu Malta Limited (38, Nível 2, Emanuel Schembri Street, Birkirkara BKR 1810, Malta) para processar suas transações de cartão de crédito.
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Políticas de cancelamento

1.Como funciona a política de cancelamento?

  • As condições de cancelamento são selecionadas pelo provedor. O provedor pode escolher uma de três condições diferentes: flexivel, moderado ou severo. Essas políticas são concebidas para proteger os prestadores de serviços e locatários.
  • De acordo com a política de cancelamento, cancelamentos são considerados retiradas antes do check-in planejado.

2.Como posso cancelar uma reserva?

  • Para garantir um processo seguro e simples, todos os cancelamentos devem ser processados através da Wimdu.
  • Se deseja cancelar uma reserva, por favor contate o nosso serviço de apoio ao cliente.
  • Cancelamentos feitos pelo hóspede devem ser comunicados por escrito. Os cancelamentos devem incluir o código de reserva e devem ser enviados a partir do endereço de email do hóspede que está registrado com o Wimdu e demonstrado em seu perfil de usuário.
  • Os anfitriões devem cancelar as suas reservas através da página de cancelamento do Wimdu que está disponível na página "Minhas Ofertas" em "Minha Conta". Ao cancelar através desta página, um cancelamento automático em formato de texto será gerado e enviado para o Apoio ao Cliente do Wimdu.
  • Por favor tenha em atenção que o cancelamento só é oficial após receber um email de confirmação do Wimdu.
  • A nossa equipe de Apoio ao Cliente irá tratar imediatamente do seu pedido de cancelamento e informar o seu provedor ou locatário. Você não precisa tomar qualquer outra medida.

3. Se o locatário cancelar, como será o reembolso ao locatário e pagamento ao prestador calculado?

3.1. Regras gerais

  • O valor devolvido ao locatário é dependente de quando a reserva é cancelada e da política de cancelamento escolhida pelo provedor, ou imposta pelo Wimdu.
  • Para garantir um processo suave e seguro todos os cancelamentos devem ser processados através do Wimdu.
  • O montante reembolsável depende da política de cancelamento. O respectivo valor da taxa de cancelamento é mostrado no processo de reserva. A regulamentação ao abrigo da secção 8.4. em relação aos processos de pagamento são aplicados em conformidade.
  • Independentemente da política de cancelamento escolhida pelo fornecedor, os próprios arrendatários são responsáveis por provar que o provedor não incorre perda ou uma perda significativamente menor do que a taxa de cancelamento.

3.2. Políticas de cancelamento individuais

Política de Cancelamento: Cancelamento gratuito

Você será reembolsado o valor total (incluindo a taxa de serviço Wimdu) se você cancelar a reserva pelo menos 2 dias antes do check-in pelas 12 horas CET (Hora Central Europeia). Para cancelamentos efectuados com menos de 2 dias antes do check-in, você será reembolsado 5% do preço total menos a taxa de serviço Wimdu.

Please note that as of 13th July 2015, the 'Free Cancellation' policy has been withdrawn. The 'Free Cancellation' policy and its terms are still in effect for any bookings that were confirmed or requested before the 13th July 2015 on properties where 'Free Cancellation' was selected by the provider at the time of booking.

Política de Cancelamento: Flexivel

Você será reembolsado o valor total menos a taxa de cancelamento se cancelar a sua reserva de pelo menos 2 dias antes do check-in pelas 12 horas CET (Hora Central Europeia). Para cancelamentos efectuados com menos de 2 dias antes do check-in, você será reembolsado 5% do preço total menos a taxa de cancelamento.

Política de Cancelamento: Média

Você será reembolsado o valor total menos a taxa de cancelamento se cancelar a sua reserva de pelo menos 4 dias antes do check-in pelas 12 horas CET (Hora Central Europeia). Para cancelamentos efectuados com menos de 4 dias antes do check-in, você será reembolsado 5% do preço total menos a taxa de cancelamento.

Política de Cancelamento: Rígida

Você será reembolsado metade do preço total menos a taxa de cancelamento se cancelar a sua reserva pelo menos 7 dias antes do check-in pelas 12 horas CET (Hora Central Europeia). Para cancelamentos efectuados a menos de 7 dias antes do check-in, você será reembolsado 5% do preço total menos a taxa de cancelamento.

4. O que acontece se o anfitrião cancelar?

  • A Wimdu considera os cancelamentos de reservas muito a sério, porque estes significam uma experiência negativa para o cliente.
  • No caso de cancelamento pelo anfitrião, o hóspede será reembolsado o preço total da reserva. Nesses casos, o hóspede não paga quaisquer taxas de cancelamento.
  • A Wimdu irá ajudar o cliente a encontrar um alojamento alternativo.
  • O anfitrião deverá pagar uma taxa de cancelamento de 15% sobre o preço total da reserva. A taxa de cancelamento irá aumentar 50% sobre o total da reserva se o anfitrião cancelar a reserva a menos de 8 dias antes do check-in. Se a reserva tiver sido aceita com "Reserva Imediata" e a reserva for cancelada 24 horas após confirmação, a taxa será 5%.
  • A taxa de cancelamento será deduzida na próxima reserva.
  • O anfitrião não irá receber nenhum pagamento de reservas que tenham sido canceladas.
  • A oferta relacionada com a reserva cancelada será penalizada no ranking; isso pode levar a menos pedidos de reserva no futuro.
  • Uma review de uma estrela será adicionada automaticamente na secção de reviews da oferta relacionada com a reserva cancelada.

5. Políticas de Cancelamento Excepcionais

5.1. Falecimento

No caso de falecimento de um familiar (mãe, pai, marido/esposa, irmã, irmão, filho) entre 7 dias e 24 horas antes da entrada, o hóspede será reembolsado na totalidade. O proprietário não terá direito a qualquer pagamento. Não serão aplicadas taxas de cancelamento. Nos cancelamentos feitos num prazo inferior a 24 horas antes da entrada, o hóspede recebe 75% e o proprietário recebe 25% do valor total. Não serão aplicadas taxas de cancelamento. Um atestado de óbito é requerido.

5.2 Desastres naturais e outras catástrofes imprevisíveis

No caso de desastres naturais (avalanche, tempestade, ciclones, furacões, terramoto, cheias, derrocadas, trovões) guerra, terrorismo ou acidentes nucleares tornam impossível ao anfitrião de cumprir com as suas obrigações de reserva (e pode provar que nenhum alojamento alternativo ou similar está disponível) o anfitrião será reembolsado 100% do preço total. No haverá taxas de cancelamento. Isto também se aplica caso meios de transporte estejam danificados e o hóspede fica impossibilitado de chegar ao local de alojamento e pode fornecer prova do mesmo.

6. O que acontece se ocorrer algum problema após o check-in?

  • Se tiver razões graves para reclamar no check in, por favor contate o nosso serviço de Apoio ao Cliente. dentro de 24 horas. Se a propriedade alugada não estiver em conformidade com o que está descrito no acordo, nós enviaremos a reclamação correspondente para o anfitrião. Após analisarmos o caso, iremos descontar o valor a ser pago ao anfitrião e reembolsar o hóspede.
  • Por favor, tome nota que o reembolso só é possível se a reclamação for recebida pela Wimdu num prazo de 24 horas após a sua entrada.
  • A Wimdu reserva-se o direito de exigir o pagamento da taxa processual pelo proprietário.

Privacidade

Privacy Policy of Wimdu GmbH (“Wimdu”)

1. Name and address of the controller

The controller pursuant to the General Data Protection Regulation and other national data protection laws of Member States as well as other legal data protection regulations is:

Wimdu GmbH

Voltastr. 5

13355 Berlin

Germany

Email: contact@wimdu.com

Website: www.wimdu.com

Contact Data Protection Officer

Data Protection Officer at Wimdu GmbH

Email: datenschutz@wimdu.com

2. General provisions for data processing

1. Scope of personal data processing

Protecting your privacy is very important to us. As far as we collect, process or use personal information about you as part of the services we provide, we do so in accordance with the relevant German and European data protection laws.

In principle, we collect and use the personal data of our users only to the extent necessary to provide a functional website, our content and services. The collection and use of the personal data of our users take place regularly only with the user’s consent. An exception applies to cases in which prior consent cannot be obtained for reasons of fact and the processing of the data is permitted by law.

2. Legal basis for personal data processing

Insofar as we obtain the consent of the data subject for processing personal data, point (a) of Art. 6(1) EU General Data Protection Regulation (GDPR) serves as the legal basis.

For the processing of personal data necessary for the conclusion and the performance of a contract to which the data subject is a party, point (b) of Article 6(1) GDPR serves as the legal basis. This also applies to processing operations required in order to take steps prior to entering into a contract.

Insofar as the processing of personal data is necessary for compliance with a legal obligation to which our company is subject, point (c) of Article 6(1) GDPR serves as the legal basis.

If the processing of personal data is necessary in order to protect the vital interests of the data subject or of another natural person, point (d) of Article 6(1) GDPR serves as the legal basis.

If the processing is necessary for the purposes of the legitimate interests pursued by our company or by a third party, and if the interests or fundamental rights and freedoms of the data subject do not override the first-mentioned interests, point (f) of Article 6(1) GDPR serves as the legal basis for processing.

3. Data erasure and storage period

The personal data of the data subject shall be erased or blocked as soon as the purpose of the storage ceases to apply. In addition, data storage may take place if provided for by the European or national legislator in EU regulations, laws or other provisions to which the controller is subject. Blocking or erasure of data also takes place when a storage period prescribed by the aforementioned standards expires, unless there is a need for further storage of data for the conclusion or performance of a contract.

4. Transfer of personal data to third parties

We may disclose your personal data to third parties where necessary and in compliance with local laws and regulations, in particular to the following categories of persons:

  • Affiliated companies
  • External service providers performing services on our behalf
  • Providers of outsourced IT services with whom we cooperate

Data are passed on to complete your booking, enable payments for bookings, send marketing material or for analytical support services.

3. Provision of the website and log file creation

1. Description and scope of data processing

Each time our website is visited, our system automatically collects data and information from the computer system of the requesting computer.

The following data are collected in this context:

  1. Information about the browser type and browser version used
  2. The operating system of the user
  3. The internet service provider of the user
  4. The IP address of the user
  5. The time and date of the visit
  6. Websites from which the system of the user accesses our website
  7. Websites which are accessed by the system of the user through our website

The data are also stored in the log files of our system. These data are not stored together with other personal data of the user.

If you are using a mobile device, we also collect device-specific settings and location data. This data will be stored whether or not you are registered with Wimdu or have logged into your Wimdu user account.

2. Legal basis for data processing

Point (f) of Article 6(1) GDPR is the legal basis for the temporary storage of data and log files.

3. Purpose of data processing

When you access our platform, for example, to search for accommodation, post listings, make bookings, accept booking requests, pay for accommodation, post comments or reviews, or communicate with other users or Wimdu, we may store information such as your IP address, the time and date of your visit, how you are using our platform, your browser type and information about your computer’s operating system as well as the pages you have visited and your original website.

The system needs to temporarily store the IP address to be able to deliver the website to the user’s computer. Therefore, the user’s IP address must be stored for the duration of the session.

Data are stored in log files to ensure the functionality of the website. In addition, the data are used to optimise our website and to ensure the security of our information technology systems. In this context, the data are not evaluated for marketing purposes.

For these purposes, we have a legitimate interest in processing the data pursuant to point (f) of Article 6(1) GDPR.

4. Period of storage

The data shall be erased as soon as they are no longer required to achieve the purpose of their collection. For data collected to provide the website, this is the case once the respective session is finished.

For data stored in log files, this is the case after 60 days at the latest. The data may be stored beyond this period. In this case, user IP addresses will be erased or modified to render impossible later assignment of the requesting client.

5. Possibility of objection and erasure

The collection of data for the provision of the website and the storage of data in log files is essential for the operation of the website. Consequently, the user has no possibility to object.

4. Registration

1. Description and scope of data processing

On our website, we offer users the possibility to register by providing their personal data and to create a user account. The data entered into the input mask will be transferred to us and stored by us. During the registration process, we collect the following personal data:

  • Name
  • Postal address (including invoice address), if required
  • Phone number, if required
  • Email address
  • Profile picture, if required
  • Information regarding social network accounts
  • Location and travel information and preferences such as your favourite holiday destination, dates and number of people/children travelling with you
  • Communication via our messaging system, if required
  • Driving licence, official ID card or passport, if required
  • Bank details (payments to the host), if required
  • IP address and derived localisation data (country/city of origin)
  • Date and time of your visit to our website
2. Legal basis for data processing

Points (a) of Article 6(1) and (b) Article 6(1) GDPR are the legal basis for the processing of data.

3. Purpose of data processing

User registration is required to make certain content and services available on our website.

In addition, you can create a personal user account on our website. This allows you to save your personal settings, to post a listing or make a booking.

Wimdu requires your email address, a freely chosen password, a form of address, first name and surname, address, date of birth and payment details to set up an account. The given email address serves as access identification for your user account. After successful registration, you will automatically receive a confirmation email. You can update your personal data in the settings of your user account at any time.

4. Period of storage

The data shall be erased as soon as they are no longer required to achieve the purpose of their collection.

This is the case for data collected during the registration process if the registration on our website is cancelled or modified.

In addition, this is the case if the data are no longer required for the performance of the mediation contract.

5. Possibility of objection and erasure

As a user you have the possibility to cancel your registration at any time. You may have all stored data concerning yourself modified at any time.

For the cancellation of your user account, please send your request to our Customer Support Team. You may contact Wimdu via our contact form or via email to datenschutz@wimdu.com. An employee of our support team will then cancel your account.

If the data are required for the performance of a contract or in order to take steps prior to entering into a contract, premature erasure is only possible if the erasure does not conflict with contractual or statutory obligations.

5. Use of cookies

1. Description and scope of data processing

Wimdu uses cookies on the website. Cookies are small text files that are stored in the cache of your browser to enable later recognition.

We use ‘persistent’ cookies. They remain on the user's computer to simplify personalisation and registration services the next time our site is visited. Cookies can, for example, store what the user has selected. The user can manually remove the cookies at any time.

We also use ‘session’ cookies. These do not remain on the user’s computer. Once the user leaves the site, these temporary cookies are deleted.

We use cookies to make our site easier to use. By collecting the information, we can analyse the usage patterns and structures of the site. In this way we can continuously improve our services, for example, the content, personalisation and simplicity of the site.

The following data are stored and transmitted through cookies:

  • Language settings
  • Currency settings
  • Login information
2. Legal basis for data processing

Point (f) of Article 6(1) GDPR is the legal basis for the processing of personal data using technically required cookies.

3. Purpose of data processing

Technically required cookies are used for the purpose of making the site easier to use. Without the use of cookies, some features on our website cannot be offered. For these, the browser needs to be recognised also after switching to another site.

We require cookies for the following applications:

  • Storing language and currency settings
  • Remembering search terms

User data collected through technically required cookies are not used to create user profiles.

The purpose of using analysis cookies is to help improve the quality and content of our website. Analysis cookies show us how the website is used and help us to continuously optimise our offers.

4. Period of Storage, possibility of objection and erasure

Cookies are stored on the user’s computer and transmitted from there to our site. As a user, you thus have full control over the use of cookies. By changing the settings in your browser, you can deactivate or restrict the transmission of cookies. Cookies already stored can be erased at any time. This can also be done automatically. Deactivating cookies for our website may result in not being able to make full use of all the features on our website anymore. Moreover, this can lead to restrictions in the usability of our website. To opt out of third-party providers’ interest-based advertising, simply check the box that corresponds to the respective company on www.youronlinechoices.com.

6. Web analytics and tracking

By means of so-called ‘tracking tools’ used on the website, data are collected and stored for marketing and optimisation purposes. The user can object to future data collection and storage at any time.

1. Scope of personal data processing

On our website we use the following web analytics and tracking tools:

  • Google Analytics
  • Google Adwords
  • Webtrekk
  • New Relic
  • Hotjar
2. Legal basis for personal data processing

Point (f) of Article 6(1) GDPR is the legal basis for the processing of personal user data.

3. Purpose of data processing

The processing of personal user data allows us to analyse the browsing behaviour of our users. The evaluation of collected data enables us to gather information on the use of each individual component of our website. This helps us to continuously improve our website and make it easier to use. For this purpose, we have a legitimate interest in processing the data pursuant to point (f) of Article 6(1) GDPR. By anonymising the IP address, the users’ interest of personal data protection is sufficiently complied with. In detail, we use the web analytics and tracking tools as follows:

Google Analytics

Our website uses Google Analytics, a web analytics service provided by Google, Inc. (“Google”). Google Analytics uses cookies. The information generated by the cookie concerning your use of the website is usually transmitted to and stored by Google on servers in the United States. In case of activation of the IP anonymization on this website, Google will truncate your IP address for member states of the European Union as well as for other parties of the Agreement on the European Economic Area.

Only in exceptional cases is the full IP address sent to and shortened by a Google server in the United States. On behalf of Wimdu, Google will use this information to evaluate your use of our website, for compiling reports on website activity and providing other services relating to website activity and internet usage to Wimdu. The IP address, transmitted by your browser through Google Analytics, will not be merged with any other data stored by Google.

You can prevent Google’s collection of data generated by cookies relating to your use of the website (including your IP address) and the processing of these data by Google by downloading and installing the browser plug-in available under https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en-GB..

Google AdWords

We also use the online advertising programme Google AdWords and conversion tracking, which is part of Google AdWords. Google Conversion Tracking is an analytics service provided by Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; “Google”). When you click on an advert displayed by Google, a cookie for conversion tracking is stored on your computer. These cookies expire after 30 days, do not contain any personal data and are therefore not used for personal identification.

If you visit certain pages of our website and the cookie has not yet expired, we and Google will be able to see that you clicked on the advert and were brought to this page. Every Google AdWords customer receives a different cookie. This ensures that cookies cannot be tracked on the websites of AdWords customers.

The information collected by means of the conversion cookie is used to compile conversion statistics for AdWords customers who have opted for conversion tracking. These statistics show the customer the total number of users who have clicked on their advert, and which of those customers were redirected to a page equipped with a conversion tracking tag. However, they do not contain any information that can be used to personally identify users.

Webtrekk

For the statistical evaluation of our websites, we use technology from Webtrekk GmbH, Boxhagener Str. 76-78, 10245 Berlin (www.webtrekk.de). We use Webtrekk services to collect data on the use of our website. This data is used to permanently improve and optimise our offers thus making them more interesting for you.

When using our website, information transmitted by your browser is collected and analysed. This is accomplished by cookie technology and the so-called pixels which are included on each web page. The following data is collected in this context: request (file name of the requested file), browser type/version, browser language, operating system used, internal resolution of the browser window, screen resolution, JavaScript enabling, Java on/off, cookies on/off, colour depth, referrer URL, IP address (collected anonymously and deleted immediately after use), time of access, clicks, anonymised form content (for example, if a phone number has been specified or not).

A direct personal reference is excluded at all times. The data thus collected is used to generate anonymous usage profiles, which form the basis for web statistics. The data collected using Webtrekk technology is not used to identify website visitors personally, without their specific consent, and is not merged with the personal data of the bearer of the pseudonym.

New Relic

We use the plugin New Relic, which enables us to statistically analyse the speed of the web page. This service is operated by New Relic, Inc., 188 Spear Street, Suite 1200 San Francisco, CA 94105, USA (“New Relic”).

When a user visits a web page which contains such a plugin, their browser builds a direct connection to the servers of New Relic. Therefore, the provider has no influence on the scope of data collected by New Relic and informs the user according to its current information.

By integrating the plugin, New Relic receives the information that a user has accessed the corresponding page of the offer. If the user is logged in at New Relic, New Relic may assign their visit to their account at New Relic. If a user is not a member of New Relic, there is still the possibility that New Relic will detect and save their IP address.

The purpose and scope of data collection and the further processing and use of data by New Relic, as well as the corresponding rights and settings to protect the privacy of users, can be found in New Relic’s privacy policy under: https://newrelic.com/privacy.

Hotjar

We use the software Hotjar to improve user experience on our web pages. Hotjar helps us to measure and evaluate the user’s behaviour (mouse movements, clicks, scroll height, etc.) on our web pages. For this purpose, Hotjar uses cookies on the user’s devices and it can store user data such as browser information, operating system, time spent on the website, etc.

4. Period of storage

The data shall be erased as soon as they are no longer required for our tracking purposes.

5. Possibility of objection and erasure

Cookies are stored on the user’s computer and transmitted from there to our site. As a user you thus have full control over the use of cookies. By changing the settings in your browser you can deactivate or restrict cookie transmission. Cookies already stored can be erased at any time. This can also be done automatically. Deactivating cookies for our website may result in not being able to make full use of all the features on our website anymore.

Google Analytics:

You can prevent Google’s collection of data generated by cookies relating to your use of the website (including your IP address) and the processing of these data by Google by downloading and installing the browser plug-in available under https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en-GB. Furthermore, you have the possibility to deactivate Google’s collection of website usage data. To do so, please click the following link. By providing confirmation via this link, an opt-out cookie is set on your data carrier. Please note that, when deleting all cookies on your computer, this opt-out cookie is also deleted. If you want to continue to object anonymised data collection by Google, you must set the opt-out cookie again. The opt-out cookie is set per browser and computer. If you visit our web pages from different devices or using different browsers, you must enable the opt-out cookie on each of the different browsers or computers.

Google Adwords:

If you do not want to participate in tracking, you can object to this usage by preventing the installation of cookies by selecting the appropriate setting in your browser software (deactivation option). By doing so, you will not be included in the conversion tracking statistics. For additional information and Google’s privacy policy, please visit http://www.google.com/policies/technologies/ads/, http://www.google.com/policies/privacy/.

Webtrekk:

The collection and storage of data by Webtrekk can be objected to at any time with future effect. To do so, please click the following link. By providing confirmation via this link, a so-called opt-out cookie is set on your data carrier. The validity period of this cookie is 5 years. Please note that, when deleting all cookies on your computer, this opt-out-cookie is also deleted. If you want to continue to object anonymised data collection by Webtrekk, you must set the opt-out cookie again. The opt-out cookie is set per browser and computer. If you visit our web pages from different devices or using different browsers, you must enable the opt-out cookie on each of the different browsers or computers.

New Relic:

If a user is a member of New Relic and does not want New Relic to collect data about them through this offer and associate them with their membership data saved at New Relic, the user must log out of New Relic before visiting the website.

Hotjar:

For more information about data processing by Hotjar, please click here: https://www.hotjar.com/privacy.

7. Re-targeting

1. Scope of personal data processing

Our website uses so called re-targeting technology. We use the following technologies:

  • Goolge Analytics
  • Criteo GmbH
  • Web beacons/pixels
2. Legal basis for personal data processing

Point (f) of Article 6(1) GDPR is the legal basis for the processing of personal user data.

3. Purpose of data processing

We use these technologies to make our internet offers more appealing to you. This technology allows us to address internet users who are already interested in our offers via advertising on the websites of our partners. For this purpose, we have a legitimate interest in processing the data pursuant to point (f) of Article 6(1) GDPR. The anonymisation of the IP address sufficiently takes into account the interest of users in their protection of personal data. In detail, we use the technologies as follows:

Criteo GmbH

We use tracking technology from Criteo GmbH on our website. This technology allows us to address internet users who have visited our website via targeted product recommendations in the form of advertising banners on the websites of our partners. Such advertising banners are displayed on our partners’ sites based on cookies and an analysis of your previous user behaviour. This analysis is conducted anonymously; no usage profiles are merged with your real name.

Web beacons/pixels

We may also use pixels. A pixel is a tiny graphic that is only one pixel in size and is sent to your computer either via a web page request or in an HTML email format. These pixels are used either directly or by third parties as a part of online advertising on our website or third-party websites. This enables us to learn whether a customer viewing the advertisement actually makes a booking. In addition, this makes it possible to track conversion through partner websites and to analyse the traffic patterns of users on the website in order to optimise our offers for you.

4. Period of storage

The data shall be erased as soon as they are no longer required for our tracking purposes.

5. Possibility of objection and erasure

By changing the settings in your internet browser you can deactivate or restrict cookie transmission. This can also be done automatically. Deactivating cookies for our website may result in not being able to make full use of all the features on our website anymore.

Criteo GmbH

You may object to the collection of data by Criteo GmbH at any time under the following link: https://criteo.com/privacy.

8. Social plugins (Facebook Connect, Google Sign-In)

1. Scope of personal data processing

Facebook Connect is a service provided by Facebook, Inc. The use of Facebook Connect is subject to the privacy policy and terms of use of Facebook.

Google Sign-In is a service provided by Google LLC. The use of Google Sign-In is subject to the privacy policy and terms of use of Google.

When using Facebook Connect, data available to the public and data from your Facebook profile published on Facebook are transmitted to our website. When using Google Sign-In, data available to the public and data from your Google profile are transmitted to our website. Conversely, data from our website or the Wimdu app can also be transmitted to your Facebook or Google profile.

2. Legal basis for the processing of personal data

Point (a) of Article 6(1) GDPR is the legal basis for the processing of personal user data.

3. Purpose of data processing

Your transmitted data is stored and processed by Wimdu for the purpose of registration on our platform. By registering on our platform via Facebook Connect or Google Sign-In, you agree to the transfer of data from your Facebook or Google profile to Wimdu, and the transfer of data from Wimdu to Facebook or Google.

4. Period of storage

The data shall be erased as soon as they are no longer required for our tracking purposes. The data are thus stored for as long as the user needs the data for registration / login.

5. Possibility of objection and erasure

The user can terminate the user account at any time.

9. Contact form

1. Description and scope of data processing

You can contact Wimdu directly using the contact form provided in the imprint. If a user makes use of this option, the data entered into the input mask will be transferred to us and stored by us. This relates to the following data:

  • Email address
  • Phone number, if required
  • Offer number, if required
  • Entered text/request
  • Added attachments

At the time the message is sent, the following data are also stored:

  • IP address of the user
  • Date and time of registration

For the processing of data, your consent will be obtained during the sending process and reference is made to this privacy policy.

Alternatively, you can also contact us under the following email address: contact@wimdu.com. In this case, the personal user data transferred through the email are stored.

In this context, no data is disclosed to third parties. The data will be used strictly for the purpose of processing the conversation.

2. Legal basis for data processing

Point (a) of Article 6(1) GDPR is the legal basis for the processing of data, provided that the user has given consent.

Point (f) of Article 6(1) GDPR is the legal basis for the processing of data transferred when sending an email. If the email contact is aimed at concluding a contract, point (b) of Article 6(1) GDPR is an additional legal basis for the processing.

3. Purpose of data processing

Wimdu collects, processes and uses information provided by you via the contact form only for the purpose of processing your request. If contact was established via email, a legitimate interest to process data is given for this purpose.

Other personal data processed during the sending process are used to prevent misuse of the contact form and to ensure the security of our information technology systems.

4. Period of storage

The data shall be erased as soon as they are no longer required to achieve the purpose of their collection. For personal data from the input mask of the contact form and for personal data transferred via email this is the case as soon as the respective conversation with the user is finished. The conversation is finished when it can be inferred from the circumstances that the issue concerned was resolved.

The personal data additionally collected during the sending process shall be erased after a period of 60 days at the latest.

5. Possibility of objection and erasure

The user can at any time revoke their consent to the processing of personal data. If a user contacts us via email, they can at any time object to the storage of their personal data. In this case, the conversation cannot be continued.

The user may revoke their consent to the processing of personal data and object to the storage of personal data at any time with effect for the future free of charge under datenschutz@wimdu.com or by written notice to Wimdu GmbH, attn. Data Protection Officer, Voltastraße 5, 13355 Berlin.

All personal data stored in connection with contacting shall be erased in this case.

10. Newsletter

1. Description and scope of data processing

It is possible to subscribe to a free newsletter on our website. When registering for the newsletter, the data from the input mask is transferred to us.

In connection with the processing of data for sending newsletters, no data is disclosed to third parties. The data will be used strictly for the purpose of sending the newsletter.

2. Legal basis for data processing

Point (a) of Article 6(1) GDPR is the legal basis for the processing of data after the user has registered for the newsletter, provided that the user has given consent.

3. Purpose of data processing

Wimdu uses the email address used to create your user account to send you information about general promotions and offers from Wimdu via email, provided that you have agreed to receive the newsletter. Wimdu may personalise the newsletter content in a way that it contains information Wimdu considers to be of particular interest to you. For such a personalisation of information, Wimdu considers your booking history, i.e. past bookings and offers previously viewed on the website.

4. Period of storage

The data shall be erased as soon as they are no longer required to achieve the purpose of their collection. The user’s email address will be stored for as long as the subscription to the newsletter is active.

5. Possibility of objection and erasure

You can manage your settings for the Wimdu newsletter within your user account. You can also opt-out of receiving the newsletter in your user account or by using the contact form. Additionally, a link to unsubscribe is included in every newsletter.

11. Rights of the data subject

If personal data relating to you are processed, you are referred to as data subject as laid down in the GDPR and you shall be entitled to the following rights against the controller:

    1. Right of access

    You have the right to free information about your saved personal data.

    You have the right to obtain from the controller confirmation as to whether or not personal data concerning you are being processed by us.

    If that is the case, you can request access to the following information from the controller:

    1. the purposes for which the personal data are processed;
    2. the categories of personal data concerned;
    3. the recipients or categories of recipients to whom personal data concerning you have been or will be disclosed;
    4. the envisaged period for which personal data concerning you will be stored, or, if no concrete data are available, the criteria used to determine that period;
    5. the existence of the right to request from the controller rectification or erasure of personal data concerning you, a right to the restriction of processing of personal data by the controller or a right to object to such processing;
    6. the right to lodge a complaint with a supervisory authority;
    7. any available information regarding the source of the data, where the personal data are not collected from the data subject;
    8. the existence of automated decision-making, including profiling, referred to in Article 22(1) and (4) GDPR and, at least in those cases, meaningful information about the logic involved, as well as the significance and the envisaged consequences of such processing for the data subject.

    You have the right to request information as to whether personal data concerning you are transferred to a third country or to an international organisation. In this context, you have the right to be informed of the appropriate safeguards pursuant to Article 46 GDPR relating to the transfer.

    2. Right to rectification

    We take reasonable steps to ensure that saved personal data are accurate. It is your responsibility to ensure that the information transferred to us is accurate, complete and free from errors, and to inform us in due time of any changes to the information provided.

    You have the right to obtain from the controller the rectification and/or completion of inaccurate or incomplete personal data concerning you. Rectification shall be effected by the controller without undue delay.

    3. Right to restriction of processing

    You have the right to obtain restriction of processing personal data concerning you under the following conditions:

    1. if you contest the accuracy of personal data concerning you for a period enabling the controller to verify the accuracy of the personal data;
    2. if the processing is unlawful and you oppose the erasure of the personal data and request the restriction of their use instead;
    3. If the controller no longer needs the personal data for the purposes of the processing, but you require them for the establishment, exercise or defence of legal claims, or
    4. if you objected to processing pursuant to Article 21(1) GDPR pending the verification whether the legitimate grounds of the controller override yours.

    Where the processing of personal data concerning you have been restricted, such personal data shall, with the exception of storage, only be processed with your consent or for the establishment, exercise or defence of legal claims or for the protection of the rights of another natural or legal person or for reasons of important public interest of the Union or of a Member State.

    If the processing was restricted pursuant to the above mentioned conditions, you shall be informed by the controller before the restriction of processing is lifted.

    4. Right to erasure

    Under certain conditions you can request the erasure of personal data saved by us. This does not include data which need to be stored by Wimdu for reasons of public interest.

    a) Obligation to erase

    You have the right to obtain from the controller the erasure of personal data concerning you without undue delay and the controller shall have the obligation to erase such data without undue delay where one of the following grounds applies:

    1. The personal data concerning you are no longer necessary in relation to the purposes for which they were collected or otherwise processed.
    2. You withdraw consent on which the processing was based according to point (a) of Article 6(1) or point (a) of Article 9(2) GDPR, and there is no other legal ground for the processing.
    3. You object to the processing pursuant to Article 21(1) GDPR and there are no overriding legitimate grounds for the processing, or you object to the processing pursuant to Article 21(2) GDPR.
    4. The personal data concerning you have been unlawfully processed.
    5. It is necessary to erase the personal data concerning you for compliance with a legal obligation in Union or Member State law to which the controller is subject.
    6. The personal data concerning you have been collected in relation to the offer of information society services referred to in Article 8(1) GDPR.
    b) Information to third parties

    Where the controller has made the personal data concerning you public and is obliged pursuant to Article 17(1) GDPR to erase the personal data, the controller, taking account of available technology and the cost of implementation, shall take reasonable steps, including technical measures, to inform controllers which are processing the personal data that you, as the data subject, have requested the erasure by such controllers of any links to, or copy or replication of, those personal data.

    c) Exceptions

    The right to erasure shall not apply to the extent that processing is necessary:

    1. for exercising the right of freedom of expression and information;
    2. for compliance with a legal obligation which requires processing by Union or Member State law to which the controller is subject or for the performance of a task carried out in the public interest or in the exercise of official authority vested in the controller;
    3. for reasons of public interest in the area of public health in accordance with points (h) and (i) of Article 9(2) as well as Article 9(3) GDPR;
    4. for archiving purposes in the public interest, scientific or historical research purposes or statistical purposes in accordance with Article 89(1) GDPR in so far as the right referred to in paragraph 1 is likely to render impossible or seriously impair the achievement of the objectives of that processing, or
    5. for the establishment, exercise or defence of legal claims.
    5. Right to information

    If you exercised the right to rectification, erasure or restriction of processing against the controller, the controller is obliged to communicate any rectification or erasure of personal data or restriction of processing to each recipient to whom the personal data concerning you have been disclosed, unless this proves impossible or involves disproportionate effort.

    You have the right to be informed by the controller about those recipients.

    6. Right to data portability

    You have the right to receive the personal data concerning you, which you have provided to a controller, in a structured, commonly used and machine-readable format. Furthermore, you have the right to transmit those data to another controller without hindrance from the controller to which the personal data have been provided, where:

    1. the processing is based on consent pursuant to point (a) of Article 6(1) GDPR or point (a) of Article 9(2) GDPR or on a contract pursuant to point (b) of Article 6(1) GDPR; and
    2. the processing is carried out by automated means.

    In exercising this right, you also have the right to have the personal data concerning you transmitted directly from one controller to another, where technically feasible. This shall not adversely affect the rights and freedoms of others.

    The right to data portability shall not apply to processing personal data necessary for the performance of a task carried out in the public interest or in the exercise of official authority vested in the controller.

    7. Right to object

    You have the right to object, on grounds relating to your particular situation, at any time to the processing of personal data concerning you which is based on point (e) or (f) of Article 6(1) GDPR, including profiling based on those provisions.

    The controller shall no longer process the personal data concerning you unless the controller demonstrates compelling legitimate grounds for the processing which override your interests, rights and freedoms or for the establishment, exercise or defence of legal claims.

    Where personal data concerning you are processed for direct marketing purposes, you have the right to object at any time to the processing of personal data concerning you for such marketing, which includes profiling to the extent that it is related to such direct marketing.

    Where you object to processing for direct marketing purposes, the personal data concerning you shall no longer be processed for such purposes.

    In the context of the use of information society services, and notwithstanding Directive 2002/58/EC, you may exercise your right to object by automated means using technical specifications.

    8. Revocation of consent

    You may revoke your consent to the collection, processing and use of data at any time with effect for the future free of charge under datenschutz@wimdu.com or via written notice to Wimdu GmbH, attn. Data Protection Officer, Voltastraße 5, 13355 Berlin. The lawfulness of processing based on consent before its withdrawal shall not be affected by the withdrawal of consent.

    9. Automated individual decision-making, including profiling

    You have the right not to be subject to a decision based solely on automated processing, including profiling, which produces legal effects concerning you or similarly significantly affects you. This shall not apply if the decision:

    1. is necessary for entering into, or the performance of, a contract between yourself and a data controller;
    2. is authorised by Union or Member State law to which the controller is subject and which also lays down suitable measures to safeguard your rights and freedoms and legitimate interests, or
    3. is based on your explicit consent.

    However, such decisions shall not be based on special categories of personal data referred to in Article 9(1) GDPR, unless point (a) or (g) of Article 9(2) GDPR applies and suitable measures to safeguard your rights and freedoms and legitimate interests are in place.

    In the cases referred to in points (1) and (3), the data controller shall implement suitable measures to safeguard your rights and freedoms and legitimate interests, at least the right to obtain human intervention on the part of the controller, to express your point of view and to contest the decision.

    10. Right to lodge a complaint with a supervisory authority

    Without prejudice to any other administrative or judicial remedy, you have the right to lodge a complaint with a supervisory authority, in particular in the Member State of your habitual residence, place of work or place of the alleged infringement if you consider that the processing of personal data relating to yourself infringes the GDPR.

    The supervisory authority with which the complaint has been lodged shall inform the complainant on the progress and the outcome of the complaint including the possibility of a judicial remedy pursuant to Article 78 GDPR.

For further questions on our privacy policy and the processing of personal data, please contact us under datenschutz@wimdu.com. You may also reach us using the contact details provided in the imprint.